
L'objectiu és afavorir la conciliació de la vida personal i laboral garantint el nivell òptim dels serveis públics
El govern ha aprovat aquest dimarts el decret sobre jornada i
horaris de treball del personal funcionari al servei de l'Administració
de la Generalitat. A través de la norma es flexibilitzen al màxim els
horaris dels treballadors. Segons l'executiu, l'objectiu és facilitar
la conciliació de la vida personal i laboral, tot garantint el nivell
òptim dels serveis públics. Així s'estableix un horari ordinari, que
substitueix l'horari partit i l'horari continuat actuals. El nou horari
marca una permanència obligada de 9.00 a 14.00 h de dilluns a
divendres. La resta es pot desenvolupar entre les 7.30 h i les 19.00 h.
També es possibilita que el personal pugui sol·licitar anualment
l'horari que vol fer, sempre respectant els paràmetres obligatoris. La
jornada ordinària és de 37 hores i 30 minuts setmanals. També es
redueix en mitja hora la pausa obligatòria per dinar, fins ara d'una
hora.
S'estableix el caràcter excepcional de les hores extraordinàries i
que la compensació prioritària sigui en hores lliures de servei. Alhora
s'adverteix que els horaris establerts resten subordinats a les
necessitats i al bon funcionament dels serveis públics i es poden fer
sempre que se'n garanteixi una prestació adequada.
Vacances i permisos
El temps de vacances és de 22 dies hàbils per
cada any complet de servei o la part proporcional (23 si es fan de
manera fraccionada), que s'han de gaudir durant l'any natural. Les
fraccions han de ser com a mínim d'una setmana natural. Amb tot, 3
d'aquests dies de vacances es podran gaudir de manera independent i
aïllada al llarg de l'any, sempre d'acord amb les necessitats dels
serveis.
El permís per a assumptes personals queda reduït a sis dies, als
quals se n'afegeixen dos més a partir del sisè trienni. Se suprimeixen
els dies addicionals de vacances per anys de serveis prestats.
Reducció de jornada per interès particular
El personal pot sol·licitar, per interès
particular, la reducció de la jornada d'un 15%, d'un terç i de la
meitat en relació amb la jornada ordinària o parcial, amb la reducció
proporcional de les seves retribucions. La concessió d'aquesta mesura
també queda subordinada a les necessitats dels serveis i subjecta al
règim d'incompatibilitats.
El decret també desenvolupa reglamentàriament l'acord aprovat el 8
de maig passat pel Govern, segons el qual es pot gaudir de forma
compactada del primer any de la reducció d'un terç o de la meitat de la
jornada laboral amb el 80% o el 60% de les retribucions per tenir cura
d'un fill o fills menors de sis anys.
Aquestes mesures s'apliquen al personal funcionari i interí d'administració i tècnics. En resten exclosos els cossos de bombers, mossos d'esquadra i agents rurals i el personal amb funcions docents, sanitàries, assistencials, veterinàries i penitenciàries.
Amb tot, les mesures referents al permís per a assumptes personals i a la possibilitat de reducció de jornada afecten tot el personal funcionari d'administració i tècnic, sense cap exclusió.
Aquestes mesures s'apliquen al personal funcionari i interí d'administració i tècnics. En resten exclosos els cossos de bombers, mossos d'esquadra i agents rurals i el personal amb funcions docents, sanitàries, assistencials, veterinàries i penitenciàries.
Amb tot, les mesures referents al permís per a assumptes personals i a la possibilitat de reducció de jornada afecten tot el personal funcionari d'administració i tècnic, sense cap exclusió.
Font: El Punt Avui+, 29/05/2012
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada